Marketing internetowy – komu zlecić jego prowadzenie?

online-marketing-1246457_1920

Obecnie mawia się, że jeśli czegoś nie można znaleźć w Internecie to tego po prostu nie ma. Trudno się z tym faktem nie zgodzić. Internet to kopalnia wiedzy (nierzadko również tej bezużytecznej), źródło rozrywki oraz świetne miejsce na zarobek. Wiele firm zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo istotny jest marketing internetowy. Większe przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na zatrudnienie profesjonalistów, których specjalnością jest tworzenie stron, ich pozycjonowanie czy inne działania z zakresu marketingu online. Zdecydowana większość firm decyduje się na to, aby marketing internetowy dla ich firmy prowadziła zewnętrzna agencja marketingowa.

Praktycznie w każdym większym mieście funkcjonuje niejedna agencja marketingowa. To duży plus, choć oczywiście sytuacja ta powoduje, że wybór kontrahenta, któremu powierzymy marketing internetowy, nie jest łatwy. Jakie zatem kryteria powinna spełniać wybrana przez nas agencja marketingowa? Przede wszystkim partner musi być solidny i profesjonalny. Warto zaprosić do przetargu kilka agencji i poprosić je o przedstawienie dotychczasowych realizacji z dziedziny, jaką jest marketing internetowy. Jeśli głównie interesuje nas doświadczenie, jakie agencja marketingowa posiada w obszarze jakim jest tworzenie stron, warto poprosić kandydata o przesłanie linków do stron, które wyszły spod jego autorstwa. Agencja marketingowa powinna potrafić prowadzić kampanie na szeroką skalę. Marketing internetowy to nie tylko tworzenie stron, ale również ich pozycjonowanie, prowadzenie profilów w mediach społecznościowych oraz prowadzenie różnego rodzaju kampanii display. Oczywiście, tworzenie stron to zazwyczaj pierwszy krok, aby w naszej firmie rozpoczął się marketing internetowy. Strona to najważniejsze źródło informacji dla klienta. Ważne, aby agencja marketingowa, która prowadzić będzie w naszym imieniu marketing internetowy, kierowała się określonymi zasadami tworząc naszą wizytówkę w sieci. Tworzenie stron powinno opierać się na kilku fundamentach. Po pierwsze strona musi być czytelna i funkcjonalna dla odbiorcy. Powinna posiadać wszelkie niezbędne informacje kontaktowe. Każda agencja marketingowa wie, że tworzenie stron powinno również być oparte o zasady RDW. Jeśli nasza strona jest responsywna, wówczas jest ona przyjemniejsza dla użytkownika. Ważna jest optymalizacja strony pod wyszukiwarkę. Dobrze jeśli wybrana przez nas agencja marketingowa posiada doświadczenie w pozycjonowaniu.

Niektóre osoby (zazwyczaj te kompletnie niezwiązane z tematem) uważają, że marketing internetowy jest za darmo. Dlatego właśnie, kiedy agencja marketingowa wysyła ofertę współpracy, niektórzy przedsiębiorcy łapią się za głowę, bo przecież jak to możliwe, że tworzenie stron kosztować może kilka tysięcy złotych. Niestety, ale są to ceny całkiem normalne za profesjonalną i solidną obsługę. Warto inwestować w marketing internetowy, żeby oferowane przez nas produkty i usługi trafiały do rzeszy odbiorców i stawały się coraz bardziej rozpoznawalne na rynku.